بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۷۷۱
بر اساس اعلام موسسه انتشارات اقتصاد خلاق، کنفرانسی به عنوان اقتصاد خلاق در سال ۲۰۲۴که ۱۷ تا ۱۹ ژوییه امسال در جاکارتای اندونزی برگزار شد، مسیر حرکت این اقتصاد نوظهور مشخص خواهد شد.
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵

به گزارش رسانه ها، این موسسه در قالب پلتفرم خاصی در صدد  فراهم‌کردن مسیری جه غنی‌سازی دانش، افزایش همکاری منطقه‌ای و آزاد کردن پتانسیل اجتماعی و اقتصادی اقتصاد خلاق در آسیا و اقیانوس آرام است.
این رویداد که همزمان با اجلاس جوانان اقتصاد خلاق و دیجیتال آسیا (ACE-YS)، وزارت گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی (KEMPAREKRAF) و اتاق بازرگانی اندونزی (KADIN) برگزار شد، صدها شرکت کننده را برای یک سری سخنرانی‌های کلیدی پویا و غنی، جلسات پانلی و مبادلات اجتماعی گرد هم آورد.
موضوعات مختلفی از این جلسه مطرح شد که راه را برای کنفرانس جهانی بعدی اقتصاد خلاق (WCCE) در تاشکند، ازبکستان در ماه اکتبر امسال هموار خواهد کرد. از جمله محورهای این کنفرانس مهم می‌توان به موضوع‌های زیر اشاره کرد:
پیشرفت همکاری چند طرفه: با توجه به تنوع ذی‌نفعان درگیر در اقتصاد خلاق، چندین سخنران بر اهمیت تقویت هماهنگی بین سازمان‌های دولتی، متخصصان خلاق، موسسات آموزشی و فرهنگی، سازمان های رسانه ای و جامعه مدنی تاکید کردند.
ایجاد یک محیط فعال: بسیاری از سخنرانان در مورد چگونگی بهبود اکوسیستم اقتصاد خلاق از طریق ترکیبی از حمایت مالی، چارچوب‌های سیاست‌گذاری و نظارتی، برنامه‌های آموزشی و سیستم عامل‌های فرهنگی بحث کردند.
بهبود عدالت اجتماعی: اقتصاد خلاق به طور گسترده‌ای به عنوان وسیله‌ای برای برابری جنسیتی، اشتغال جوانان و توانمند‌سازی اجتماعی و اقتصادی شناخته شد.
تسریع انتقال پایداری: نقش اقتصاد خلاق در پرورش ایده‌های نوآورانه لازم برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و همچنین ارائه منابع جایگزین سبزتر اشتغال، در یک جلسه پانل اختصاصی برجسته شد.
این نهاد میزبان یک رویداد جانبی در کنفرانس جهانی اقتصاد خلاق در تاشکند ازبکستان در روزهای ۲ تا ۴ اکتبر سال جاری میلادی خواهد بود.

برچسب ها:

ارسال نظرات